Servei Jurimm de FECAFAMM
Servei d‘assessorament i defensa jurídica d‘aquelles persones que s‘hagin vist involucrades en litigis de caire civil o penal a causa de la seva malaltia mental.
FECAFAMM, la Federació catalana d‘associacions de familiars i persones amb problemes de salut mental, ha signat un conveni amb la Fundació Hospital Sant Pere Claver per tal de crear un servei gratuït d‘assessorament per a tots aquells familiars que vulguin resoldre problemes jurídics pel que fa a la malaltia mental dels seus familiars.
Es tracta de Jurimm, un nou servei a disposició dels familiars de persones amb malaltia mental. Aquesta iniciativa els permet accedir a un servei d‘assessorament i defensa jurídica d‘aquelles persones que s‘hagin vist involucrades en litigis de caire civil o penal a causa de la seva malaltia.
L‘acord entre les dues entitats estableix que els casos seran derivats des del Servei d‘Atenció a les Famílies de FECAFAMM. El servei pot tenir continuïtat, si així el requereix el cas, en un servei privat de defensa jurídica per aquells casos que hagin estat imputats en un delicte de tipus penal o els seus interessos es dirimeixen en un procediment civil, coincidint o no amb una descompensació clínica.
Els juristes atendran de forma gratuïta en una o dues sessions les consultes de caire jurídic que els familiars de les persones amb problemes de salut mental associats a alguna entitat de FECAFAMM els vulguin fer, els assessoraran sobre les possibilitats d‘actuació i acordaran amb ells les estratègies que siguin pertinents.
Més endavant, si el cas el requereix i ambdues parts estan interessades, es podrà continuar amb la defensa jurídica d‘un cas concret amb una minuta pactada prèviament.
Més informació a,
www.familiarsmalaltsmentals.org